...


1395-01-25

همايش « برنامه درسي علوم تجربي و ارتقاي مهارت تفكر و پژوهش»

...

 

فراخوان مقاله  همایش(  برنامه درسی علوم تجربی و ارتقاء مهارت های تفکر و پژوهش )


مقدمه :
       یکی از مهم ترین عرصه هایی که معلمان را در زندگی دانش آموزان ماندگار و جاویدان می کند، آشنا سازی آنان با روش های تفکر و پژوهش است. به گونه ای که تفکر علمی، پژوهش گری،خلاقیت، استدلال و تردیدمنطقی، جایگزین حافظه محوری شود. انجام این رسالت مهم وابسته به معلمانی است که خود با این روش آشنا بوده و واجد مهارت لازم در این زمینه هستند. معلمی که زمینه ساز و تسهیل گر خلاقیت است، می تواند از طریق نوگرایی و انعطاف پذیری و اجتناب از استفاده از راهبردهای قالبی و اجبار دانش آموزان به حفظ کردن مطالب و انباشت ذهنی آن ها، زمینه های برانگیختن حس کنجکاوی فراگیر را فراهم کند.
در این راستا به استناد تکالیف تعریف شده در راهکار 1 – 23  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر
" استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تأمین پژوهشگر مورد نیاز نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب "  و هم چنین اهمیت بسیار بالای تفکر و پژوهش، در برنامه درسی علوم تجربی دوره اول متوسطه،  دفتر آموزش دوره اول متوسطه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به استناد نامه شماره  129174/400 –1/7/94   معاون محترم آموزش متوسطه وزارت متبوع،  برگزاری همایش ملی « برنامۀ درسی علوم تجربی  و ارتقاء مهار ت های تفکر و پژوهش » در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به اهمیت موضوع انتظار می رود آن اداره کل با اطلاع رسانی و جلب مشارکت و همکاری کلیه فرهنگیان، اساتید دانشگاه ها، پردیس های فرهنگیان ،پژوهشگران،  دانشجویان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت  و با بهره گیری از ظرفیت های موجود استان در اجرای هرچه بهتر همایش برابر دستورالعمل زیر اقدام نماید.
 
اهداف همایش:

الف) توسعه تفکر، تحقیق، خلاقیت و پژوهش
ب) تبیین رویکردهای برنامه درسی مبتنی بر برنامه درسی ملی
ج) اشاعه راهبردهای یادگیری و آموزش در برنامه درسی علوم تجربی
 
محور  همایش  برنامۀ درسی علوم تجربی و ارتقاء مهار ت های تفکر و پژوهش  با تأکید بر:  

  1. رویکردها و اهداف  برنامه درسی در آموزش علوم تجربی
  2. تفکر و پژوهش در برنامه درسی علوم تجربی
  3. رویکردهای آموزش پژوهش محور در  برنامه  درسی علوم تجربی
  4. روش های ارزشیابی پژوهش محور در  برنامه  درسی علوم تجربی
  5. پژوهش محوری در مطالعات تیمز و ارزشیابی  مدرسه ای
  6. پژوهش محوری  و صلاحیت های حرفه ای  معلمان علوم تجربی
  7. فناوری اطلاعات  و ارتباطات(فاوا) و آموزش پژوهش محور علوم تجربی
  8. تنوع محیط، محتوا و منابع یادگیری  و آموزش پژوهش محور در علوم تجربی
  9. تجربیات برتر پژوهش محوری  در آموزش علوم تجربی
  10. آموزش توسعه پایدار 2030 و برنامه  درسی علوم تجربی

 
 
 
       

دسته بندی محتوا:

مجموعه مقالات علمی
مجموعه تجربیات همکاران
مجموعه تولیدات  و دستاوردهای شرکت ها
مجموعه تجربیات و دستگاههایی که قبلا اجرا کرده اند
 
برنامه های اصلی همایش:

1. ارائه مقالات منتخب
2. میز گرد های تخصصی
3. کارگاه های آموزشی
4.  سخنرانی علمی و ...

برنامه های جنبی همایش:

1.  نمایشگاه وسایل آزمایشگاهی و دست سازه ها
2. نمایشگاه کتاب های علمی و آموزشی 
 
 
 
 
 
 
شرایط تدوین چکیده و مقاله: 

1.تایپ در محیطword      فونت  مطابق با فرمت مقاله
2.  چکیده حداقل200 و حداکثر250 کلمه حاوی عنوان، بیان‌موضوع، اهداف، روش  مطالعه و نتایج.
3. اصل مقاله حاوی محورهایی مانند عنوان ، چكيده ، واژگان كليدي بیان مسئله ، هدف ، پیشینه نظری و مطالعاتی، نتیجه‌گیری و منابع  مقالات حداكثر 6000 كلمه (حداقل در10 و حداکثر در 15 صفحه ی  A4  و فاصله ی سطرها cm 1 )
5. دریافت چكيده‌ها و مقالات منحصراً از طریق سایت و پست الكترونيكي خواهد بود. نتايج داوري‌ها نيز از طريق سايت همایش اعلام می گردد.
6-  جهت  سهولت کار  قالب آماده شده  مقاله در سایت همایش  ارائه شده است .
ثبت نام در همایش و ارسال مقاله صرفا از طریق سایت انجام می شود.
 
 مهلت ثبت نام جهت شرکت در همایش 1395/03/15 می باشد.
                       و مهلت ارسال مقاله 1395/02/30 می باشد.


 

آمار بازدید کنندگان



امروز 16


کل 57,449